دوشنبه، بهمن ۲۰

«پدر هرگز نمي‌ميرد، چرا كه كشته مي‌شود!»


موسوي خوئيني: رهبري در مقابل كودتاي پارلماني مسئول است و بايد پاسخ‌گو باشد.
سكوت رهبري درباره رد صلاحيت‌ها و دستورات خودش...
ناطق نوري مسئوليت رد صلاحيت‌ها را به دوش رهبر انداخت.
مخاطب بهزاد نبوي هم رهبري است.
باز هم انتقاد از عملكرد رهبر.
و اين هم...

با اين موضعي كه روزنت امروز در برابر رهبري گرفته، هيچ شكي نمي‌ماند كه ديدگاه آقاي پيرحسين‌لو درست است:

متن نامه‌ي خاتمي و كروبي توسط دفتر رهبري ويرايش شده...
«... كاملا طبيعي است كه رهبر مسئوليت عملكرد نهادهاي زير نظر خود را به عهده بگيرد و بپذيرد كه كار خراب آنها به نام او تمام شود. كمترين فايده‌اش هم اين‌ست كه آخرين نهاد حل منازعه درون‌ساختار از كارآمدي‌ي صوري مي‌افتد و از بام هراس به خيابان پرهياهوي منازعات سياسي پرتاب مي‌شود...»

قصد اصلاح‌طلبان پايين كشيدن رهبر به سطح منازعات معمول دو جناح است. گرچه رهبر تاكنون هم همين‌گونه رفتار كرده، اما اين اصلاح‌طلبان سياسي دگم‌تر از چيزي هستند كه دوست دارند شناخته شوند! آنها در روان‌شان هنوز همان رهبر مألوف خود را فقط مي‌شناسند، و مي‌خواهند به آن پايبند بمانند. اما اكنون كه بت‌شان را عملاً شكسته مي‌بينند، در حال شكستن بت‌هاي ذهني و رواني‌ي خود نيز هستند؛ بت‌هائي كه ديري‌ست براي مردم كوچه و بازار شكسته شده، و البته رقيب سياسي هم از ابتدا اعتقادي به اين مقدسات نداشت. تنها اين فرزندان راستين انقلاب (اصلاح‌طلبان امروز) بودند كه براي جلوگيري از محو كامل توهمات انقلابي‌شان، جداً زحمات زيادي در طول اين شش سال كشيدند!

«رد پائي بر برف»، با يك ديدگاه روان‌كاوانه تداوم سلطه‌ي جمهوري اسلامي بر ايران را مختصر و مفيد تشريح كرده، كه با مي‌توان با اين ديدگاه واكنش اخير اصلاح‌طلبان در برابر رهبري را ارزيابي كرد: «پدر هرگز نمي‌ميرد، چرا كه كشته مي‌شود!»

هیچ نظری موجود نیست: