یکشنبه، آبان ۱۶

آیت الله همگان

 گفتم کمرم یک ساله درد می‌کند. دکتر گفت چرا زودتر نیامدی؟ گفتم بخاطر اعتقادات مذهبی! 😇😎 خندید و گفت به قیافه‌ات نمیاد! گفتم نه ولی بهانه‌ی همگان‌پسندی نیست آیا؟!


پرسید واکسن زدی؟ گفتم نه - پرسید چرا؟ - گفتم چون تنها عذری که همگان حتی دولت‌های لائیک در دنیا برای انصراف از واکسن می‌پذیرند، همانا اعتقادات مذهبی است! انگار دانشمندان و دولت‌ها یک اعتقاد تازه ساخته‌اند برای تسلط بر مغز مردم، نه یک واکسن پزشکی برای تندرستی بدن مردم. ⁧

 #آیت_الله_همگان⁩

انتخاب میان سینوفارم یا فایزر

 سه تا انتخاب دارید. شما! رستوران شماره یک یا دو یا گرسنگی. رستوران شماره یک ناشناس و تازه‌کار است و در گوگل فیدبک‌های خیلی خوبی دارد. تنها ده تا فیدبک ولی همگی خیلی خوب. رستوران دومی بسیار معروف است. هزاران هزار فیدبک دارد. همه جا ازش حرف میزنند. فیدبک‌های خوب بیشتر است اما بدها خیلی جدی هستند و با سند و مدرک. خب اگر بررسی کنی فیدبک رستوران شماره یک از سوی کارمندان و آدم‌های خودش است. و باز هم اگر خوب بررسی کنی فیدبک‌های بد رستوران دومی همگی خیلی زود سر به نیست شده‌اند. 


آدم‌هایی که گمان می‌کنند کار ساده‌ای است و می‌دانند که چه می‌خواهند، می‌روند رستوران شماره یک. یقین. آنهایی که کارشان را سخت می‌دانند و مطمئن نیستند می‌روند رستوران دومی. تسلیم. و آنها که میدانند نه خودشان و نه دیگران چیزی نمیدانند، می‌روند گرسنگی بکشند. زندگی.